Kontakta mig
Fyll i formuläret nedan så kontaktar vi dig så snart vi kan.
Grunden för god kvalitet i din personliga assistans är den personliga arbetsledningen, där du som kund tillsammans med din arbetsledare planerar hur just din assistans ska utföras.
Dina personliga assistenter gör också, utöver introduktion på plats, en grundläggande digital utbildning och arbetsledaren introduceras i sitt arbete här på huvudkontoret eller på plats.
Men, för att höja kvaliteten ännu mer har vi skapat ordentliga rutiner där dina önskemål och synpunkter tas tillvara på. Detta svarar även mot Socialstyrelsens krav på vår verksamhet.
Din arbetsledare och dina assistenter ska ge dig det stöd du behöver i vardagen. Du kan förvänta dig att din arbetsledare och dina assistenter, tillsammans med dig, planerar och genomför de aktiviteter du önskar och behöver.
Vi har tagit fasta på dina önskemål och dina förväntningar och sammanställt det i din genomförandeplan. Planen beskriver de generella förutsättningar och önskemål som du har med din assistans.
Eftersom att dina förväntningar eller förutsättningar kan komma att ändras kommer vi att följa upp att du är nöjd med din assistans. På så sätt får du en assistans som växer med dig och dina intressen. Varje år tar vi reda på att vi uppfyller dina behov och förväntningar med assistansen. Att du som kund är nöjd med din assistans följer vi även upp med vår egen kundenkät.
En viktig del i kvalitetsarbetet är att vara en assistansanordnare som ständigt blir bättre. Därför får du gärna komma med synpunkter och klagomål. Inget ämne är för stort eller smått. Vill du, går det bra att skicka in synpunkterna anonymt.
Kvaliteten inventeras, förbättras och följs upp på flera områden varje år. Exempel på detta är arbetsplatsträffar, medarbetarsamtal, medarbetarenkät, arbetsmiljöinventering, kunskapsinventering och kvalitetsinventering.
Som personlig assistent eller anhörig får du gärna använda formuläret nedan om du har förslag på förändringar och förbättringar. Du kan även maila till info@hsaab.se.